6 Şubat 2013 Çarşamba

Bir dogumgunu hikayesi, tanti auguri Selen...

Bundan birkac ay once Zeynep bana guzel bir teklifle geldi.

Kucuk kizi Selen'in 1. yas gunu icin kucuk ama detayli ve guzel hazirlanmis bir parti vermek istiyordu. Hemen gorev bolumu yaptik, benim uzerime misafirlere verilecek kucuk tesekkur hediyelerini ve buyuk boy bir kapi susu yapma gorevi dustu.
Ben her zaman oldugu gibi sallandim, nasil olsa vakit var diye ama bu sefer yumurta cok da kapiya dayanmadan bitirmeyi basardim.

Neyse; sadede geleyim :)
Partinin temasi ugur bocegi idi. 1. yasinin Selen'e ugur getirmesi dilegiyle once urunlerin cizimlerine basladim. Bu asamada Zeynep'in cin fikirleri devreye girdi ve ozellikle kucuk ugur boceklerinin uzerindeki Selen yazisi icin ortaya cok guzel bir tasarim cikti.  Diger cizimleri de tamamlayip karsilikli olarak okeylestikten  sonra "haydi bakalim su gibi bitsin" diyerek  ugur boceklerinin govdelerini kirmizi  keceden keserek ise giristim. Sonra aldim elime igne ipligi,  dugum teknigi teker teker  ile her birinin  uzerine siyah beneklerini yaptim.
 

Ufacik bir zemin uzerine hem Selen'in adini yazmak hem de 1. yas gunu oldugunu vurgulamak gerekiyordu. Zeynep'in cin fikri su idi: Selen yazisindaki "l" harfini 1 rakami haline getirip onu da uzerinde alevi olan bir mum olarak resmetmek. Bence cok pratik ve akillica bir cozumdu ve hemen uyguladik. Sonuc? Mukemmele yakin :)






Uzerine teker teker harfleri kesip silikon yardimiyla yapistirdim.İclerini elyaf ile doldurup arkasina cift kullanim firsati yaratmak adina buzdolabi icin miknatis ve perde icin igne ekledim.


Sonra hepsi jelatinlerin icine girdiler, suslendiler, puslendiler.
    Gelelim pasta seklindeki kapi susune . Bir kere cok ama cok guzel olmasi gerekiyordu. Uzerinde dogum gunu mumu, kremasi ile gercek  bir pasta gorunumunde olmaliydi. Ve tabii ki  ugur bocekleri ve Selen'in de adinin da yer almasi  gerekiyordu.

Sanirim hepsini elimden geldigince yerine getirebildim.


Pastanin arkasina dik ve sert durmasi icin kalin mukavva yapistirmadim, diktim!. :)  Evet birazcik zor oldu kabul ediyorum. Ama yapistirsaydim ayni sonucu elde edemeyebilirdim.







Pastanin uzerindeki krema toplarini beyaz keceyle  yaptim ve iclerine elyaf doldurdum.  








Selen'in ilk dogum gunu partisinde annesi ve babasi ile birlikte cektirdigi fotograf da  guzel bir cerceveyi  hakediyordu degil mi?



























Herseyi tamamladiktan sonra butun bunlar derlendi toplandi ve Bologna'ya gonderildi. Acikcasi bu posta olayinda ben biraz diken ustundeydim cunku Yunanistan'daki postaci beni Italya'ya gonderilen paketlerin akibetinin pek parlak olmadigini soyleyip korkuttu.  Iadeli taahhutlu gonderirsek belki  icimiz daha rahat eder diye dusundum. Bana da bir takip numarasi verdiler.  Ben de bu numarayi Zeynep'e ilettim.  Her ikimiz de ELTA yani Yunanistan posta kurumunun web adresinden gonderiyi takip etmeye basladik. Selanik'e yollanmis, ok. Ertesi gun, paket gene Selanik'te gorunuyordu. Bir sonraki gun de... Postaneye gittik niye bu boyle diye. Onlar da ulke sinirlari icinde takibin mumkun oldugunu paket yurtidisina ciktigi andan itibaren sitede goremeyecegimizi soyledi.   Ulen nerede bu posta.. Hatta ben planlanandan 10 gun de gecikmeli gondermisim pacalar tutustu. Ya kaybolursa, ya gec kalirsa..
Zeynep ile abartisiz her gun facebookta bunu konusuyoruz. Acaba paket nerede? Sonra Zeynep'in aklina Poste.it'den  raccomandata->monitoraggio vs denemek geldi. Ve ta taaaam: 
Spedizione RE321987579GR con data 04/01/2013:
Accettato dal centro postale di MILANO CSI WINDOWS in data 14-GEN-2013
Inviato dall'estero (GR) al centro postale di MILANO CSI WINDOWS in data 14-GEN-2013
Oh beee Milano'ya gitmis ya sonrasi kolay. Bu arada epey gulduk nasil oldu da  goruntuleme kismini Italyan sitesinden online takip etmek  aklimiza gelmedi diye. 
Paket , postalandiktan yaklasik  10 gun sonra paket adrese ulasti. Zeynep emek emek cupcakeler hazirladi, evi susledi. Ben gidemedim tabii ki ama eminim cok guzel bir parti oldu. 

Pastanin goruntusune bayildim. Eminim tadi da cok guzeldir.

Paketlenmis ugurboceklerinin ustune Zeynep tesekkur notunu da eklemis. Cok da iyi etmis . Sizce de cok profesyonel gorunmuyorlar mi? 

Hepsi el emegi goz nuru anne ( Zeynep) cupcakeleri.

Sevgili Selen simdi yazacaklarim senin icin. Bir nevi gelecege not. Bilmiyorum sen birazcik buyudugunde bunlari okudugunda neler dusuneceksin. Eminim kullandigimiz bu teknoloji coktan eskimis olacak . Ama eger okuyabilirsen seni bu kadar seven bir ailen oldugu icin ne kadar sansli oldugunu bir kere de ben soylemek istiyorum. Ve sana uzun, mutlu, basari dolu bir omur diliyorum. 

Hamis: Selen'in 2. yasgunu kutlamasi icin artik daha deneyimliyiz. Tabii ki cok daha guzel seyler cikacak elimizden :)

16 yorum:

  1. Yine dokturmussun Dilara!! Sana da Zeynep'e de tebrikler tebrikler!!! Harikasiniz kizlar! Selen de cok sansli bir bebek. Benim gelinim ;-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin'cim bilmiyordum gelinin oldugunu :) Eh Selen iki kat sansli o zaman. Hem super bir ailesi var hem de super bir aileye gelin gidiyor demek ki..
      Ortak calismak bana da iyi geldi aslinda ve cok da guzel bisey cikti sonucunda yasasin! :)))
      Sevgiler

      Sil
  2. Elinizi saglik.Dogumgununde ben de vardim ve ugur boceklerinden birisi su an kizimin odasi susluyor.Cok guzel ,cok SIK bir dogumgunu oldu ve ortaya cikarttiginiz kece isler muhtesemdi.Emeginize ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Begenileriniz icin cok tesekkur ederim. Isin manevi tatmini benim icin o kadar onemli ki..
      Sevgiler

      Sil
  3. Çok beğendim yaptıklarını. Ellerine sağlık. Ben özellikle uğur böceklerinin pembe yanaklarına bittim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande'cim cok tesekkurler..
      YAstigin cok yakinda elinde bu arada gecikme icin ozur dilerim.

      Sil
  4. ah harkulade olmus ne kadar ozenli calismissiniz hem sen hem zeynep bayildim her yaptiginiza Selen'e ozel olmasi ayrica hos harikaymis bravissimo. selen'cige nice keyifli dogumgunleri annesine de opucukler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bestos ikimiz bir fidanin guller acan daliyiz. Zeynep ile elele verdik ortaya bunlar cikti :)

      Sil
  5. Doğum günü kutlu olsun Selen'in.Herşey çok güzel,emeği geçenlerin ellerine sağlık.Krema toplarına baktım kaldım nasıl yapılmış diye.Neyse sonunda yazmışsın da meraktan kurtuldum.Gerçek pasta gibi bir görüntü olmuş.ikinci yaş gününde iki E harfinin üzerine koyarsınız mumları,üçüncü de iki E ve ortadaki L harfine.Dördüncü yaş gününde de siz düşünün artık :) Bence Selen ismi çok uygunmuş bu konsepte.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikri cok sevdim, Zeynep de sevmis. Belki de seneye uygulariz kim bilir? Cok tesekkur ederiz. Opucukler

      Sil
  6. Dilaracim,

    Oncelikle emeklerine, is ciddiyetine ve icine sevgi katarak calismis olmana yine, yeni, yeniden cok tesekkur ediyorum. Sonuc mukemmele yakin degil, mukemmel oldu sayende!

    Diger yorum yazan takipcilere de ayriyaten tesekkurler, ben de sizleri opuyorum :) Nergis mevsimi, verdigin fikirler cok hos. Degerlendirilecek! Acaba Selen yazisi icinde 2 rakami nasil vurgulanabilir? Neyse, bir senemiz var dusunmek icin ;-)

    Ben de hikayeye bir kac detay ekleyeyim. Oncelikle o kapi susunun bir ozelligi var ki gercekten muthis bir fikir. Yukardaki pasta ve mum istersek isimden ayrilabiliyor ve sadece Selen yazisi, yasgunu sonrasinda isimlik olarak odasina veya oda kapisina asilabiliyor. Ote yandan biz bu haliyle o kadar cok sevdik ki 2 yasina kadar bu sekilde kullanacagiz :)

    Bu suslerin yapim asamasinda sanirim ortak dusunce noktamiz, kullanilabirligi maksimum seviyede, kompozisyonu ise minimum seviyede tutmakti. Bu ilk, Dilara'nin kapi susunu sonra isimlik olarak kullanabime fikri ile basladi. Sonra, misafirlere hediye olarak verecegimiz ugur bocekleri ile devam etti. Buzdolabina mi asilsin, perdeye mi? Arkasinda miknatis mi olsun igne mi derken, neden ikisi birden olmasin dedik. Isteyen istedigi gibi kullanir. Bu kadar emek verilen seyleri, bu dusunce tarzi ile yapmak gercekten cok onemli.

    Sonrasinda, gerek pastada gerek ugur boceklerinde hem Selen, hem 1 rakami hem mumu sade bir sekilde bir araya getirmek icin fikirler uretmeye basladik. Boceklerdeki L harfi gercekten hayat kurtardi. benzer sekilde pastadaki 1 rakami da ayni zamanda mum oldu :)

    Biz bu detaylara karar verip te Dilara herseyi tamamlayana kadar Ocak basi olmus, ben diger susleri henuz hazirlayamamistim. Dolayisiyla diger suslerle bir renk farkliligi oldu. Bir tarafta kirmizi, pembe, diger tarafta kirmizi, yesil ve beyaz vardi. Ne yapsam da ortak bir ambiyans olustursam derken aklima balon suslemesi geldi. Salonun bir kosesine de kirmizi, pembe, beyaz, yesil balonlar koyduk. Boylelikle renk ahengi de saglanmis oldu :)

    Gece, gunduz, haftasonu, Noel, yilbasi ne ol olursa olsun 7/24 brainstorming yaparak gecirdigimiz bu bir kac ay ikimizin icin de gercekten cok eglenceliydi. Sonrasindaki posta muhabbeti de pastada krema oldu ;) Bu arada Dilaracim, beterin beteri var. Ebru'dan gelen bir paket ELTA track & trace'de Alexandroupli'den cikti diye gozuktu ve bir daha bir sey yazilmadi. Ne Selanik ne baska bir sey..Eyvah ne oldu ne oldu derken, poste.it Milano'ya geldi demesin mi? Sizin Yunanlilar bizim Italyanlardan da beter be kardesim! :)

    Sevgiler,
    Zeynep

    YanıtlaSil
  7. Canim benim, guzel sozlerin icin tesekkur ederim. Ne yaptiysak guclerimizi birlestirip voltrani olusturarak birlikte yaptik. Benim birazcik yavas olmam haricinde de bir sorun yasamadik, demek ki uyumlu bir is ortakligimiz varmis.
    Dun aksam beni Ebru aradi, ELTA muhabbetini anlatti. Yani su Hellenic Post'a ne desem bos. Aslinda cok sansliyiz cunku gecen hafta Ingiltere'ye ve bu hafta Turkiye'ye gonderdigim hicbir zarf icin " aaa kagidimiz bitmis" diyerekten takip numarasi vermemisler. Ingiltere'ye paket 3 gunde gitmis, Turkiye'dekinden hala ses seda yok. Birsey olsa takip de edemeyecegiz. Saldim cayirasiz mevlamus kayirasiz Yunan usulu.
    Neyse araya laf karistirdim, simdiye kadarki en ozendigim is bu oldu. Seneye kendimi cok daha fazla gelistirmis bir sekilde olarak bakalim ortaya neler cikartacagiz. Yalniz istersen tasarim konusmalarina agustos sonu baslayalim, malum sebepler :P
    Benim icin en guzel odul, yaptigim islerin begenilmesi. Dolayisiyla ben odulumu aldim bile. Ama bu seferkini seninle paylasiyorum.
    Benden de sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. Konsept seçimi çok başarılı,hayran oldum.Hazırlık aşaması yazınızı keyifle okudum,çok samimi. Emeğinize hayran oldum,keçelerle mincik mincik uğraşmışsınız,bayıldım.Hatta ben olsam toplu iğnelik olarak kullanırdım bile dedim. Blogunuza nasıl ulaştığımı bilemedim,ama iyiki keşfetmişim.Şimdi geriye dönüp,diğer sayfalarada bakacağım.Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda ignedanlik iyi fikir ihlamurcum..
      Iyi ki ulasmissiniz bana bakalim daha ne marifetler cikacak?
      Ilginiz ve iltifatlariniz icin cok tesekkur ederim.
      sevgilerle

      Sil
  9. Dilara`cım yazının bir yerinde mükemmeler yakın demişsin ya, bundan mükemmeli ne olabilir ki?
    Çok güzel!!!!!
    Benim çocuklara hiç böyle parti yapmadım. Bundan birkaç sene öncesine kadar böyle bir moda pek yoktu.
    Şimdilerde çok büyükler bu tarz bir parti için, bir tane daha mı doğursam:)))
    Posta olayı burada da beni korkutuyor. Daha önce yurt dışından gönderilmiş şeylerim kayboldu.
    Posta çok geç gidiyor zaten ama bazen belli de olmuyor. Şaşırtabiliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi'cim neredesin yahu? Ozlettin vallahi.
      Usenmezsen dogur vallahi usenirsen de senin oglanlara yaparsin. Parti icin hic bir insan buyuk sayilmaz. :))
      Yolda bir tane postam var simdi Heybeliada'ya ulasmasi icin bekliyorum. Umarim iyi haberini yakinda alirim.
      Bugun Finlandiya'dan bir posta geldi bir haftada.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...